Lepiej poświęcić trochę czasu na właściwy dobór odpowiedniej firmy szkoleniowej i najskuteczniejszej formuły przygotowania, niż tracić potem czas, zdrowie i pieniądze na poprawianie wyniku egzaminu.

Uczciwie powiem, że nie znam nikogo, kto zrobi to lepiej ode mnie, co nie oznacza, że takich osób nie ma, bo z pewnością są! Robię to osobiście od 2002 r. i mogę się pochwalić przypadkami niebywałej tradycji rodzinnej, gdyż certyfikat robili u mnie ojciec, syn i wnuk. Ubolewam, że prawnuków to już chyba nie doczekam.

Zwróćcie, proszę, uwagę przy doborze firmy szkolącej na niżej przedstawione elementy, które winny Wam dać sporo do myślenia.

  • Czy oferta zamieszczona jest w serwisie internetowym www z adresem własnej domeny firmowej, czy w mediach społecznościowych, bądź też na portalach reklamowych?
  • Czy zamieszczone informacje o kursie obejmują kwestie najważniejsze: kto prowadzi zajęcia (wymieniony z imienia i nazwiska), jakie materiały szkoleniowe dostaniecie oraz czy trzeba za nie dodatkowo płacić?
  • Czy w informacji o kursie jest coś więcej niż slogany i zakres wymaganej wiedzy na egzaminie? Zwracajcie uwagę na program kursu, metodę realizacji, liczebność grupy, posiłki itp.
  • Jakie firma posiada doświadczenie (ilość lat na rynku, ilość przeszkolonych osób) w zakresie kursów przygotowujących do egzaminu na certyfikat kompetencji zawodowych oraz czym się tak naprawdę zajmuje, oprócz realizacji kursów na certyfikat? Przy ofercie szkoleniowej z wielu dziedzin, kursy na certyfikat nie muszą w takim przypadku być traktowane priorytetowo;
  • Jeśli zamieszczają referencje, to spójrzcie, czy są to opinie osób, które można zidentyfikować, podpisanym imieniem i nazwiskiem, czy też są sygnowane tak, jak w mediach mówi się o osobach, którym prokurator postawił zarzuty. To ostatnio dość popularna forma prezentacji.

Pamiętajcie, że oferty najtańsze rzadko bywają najlepsze!

Popytajcie znajomych, gdzie robili swoje kursy na certyfikat, szczególnie tych, którzy podchodzili parę razy do egzaminu; głównie pytajcie o przyczynę tego stanu rzeczy, no i oczywiście nazwę takiej firmy.

0